A napokban megint letöltöttem POIplaza-ról a magyar E85-ös kutak koordinátáit.
Abszolút kellemes csalódás: már 107 kút van az országban ami foglalkozik etanollal.
Ami nekem külön öröm, hogy lett egy végre Pécsen is.
A másik, hogy lett egy ami majdnem teljesen útba esik - a fenti poi gyűjteményben "Landthaller Tasziló"-ként szerepel. Mondom ilyen nincs, mégiscsak egy webkettes dolog ez a poiplaza, biztos elírta aki feltöltötte.
Körbegugliztam, és láss csodát, van :)
Megtetszett a cikk, be is néztem valamelyik nap Taszi bácsihoz. Taszi bácsi nagy arc, túl a 80-on még mindig ő szolgál ki a kútnál. Ezen kívül nem tudom hogy csinálja, de kb 10 Ft-tal olcsóbb nála az etanol, mint bárhol máshol. Egész konkrétan pár napja 234 volt, mikor mindenhol már 245 körül van.
Szóval öröm bódottá, terjed az etanol :D
[Frissítés 2010.11.04]
Idő közben "kicsit" változott a helyzet ezen a téren. A magyar E85 kutak száma meghaladta a 300-at!
A legújabb blogbejegyzés E85 kutakkal kapcsolatban:
Magyar E85 kúthálózat
Készült egy térkép is a mai etanol kutak elhelyezkedéséről:
2010. május 21., péntek
Világuralom! - Már több mint 300 E85 kút az országban
2010. május 13., csütörtök
Nyikkantómanók
Szűrőcsere után visszatértek a régen látott keréknyikkantó manók.
Megjött tütü életkedve :)
Címkék:
teljesítmény,
üzemanyagszűrő
2010. május 6., csütörtök
Átalakítás?
Visszaolvastam a blog elejét:
"Ma 308 a benzin, és 229 az E85. (Avia - kerepesi út)"
308 Ft. És ez kevesebb mint 3 hónapja volt.
Azt hiszem miután júniusban átmegy a járgány műszakin, beszerzek egy átalakítót. Az opec meg bekaphatja.
Már hiányoltam egy oldalt ahol össze van hasonlítva melyik átalakító mit tud.
Íme: http://www.nkbenzinkut.hu/oesszehasonlito-tablazat.html
"Ma 308 a benzin, és 229 az E85. (Avia - kerepesi út)"
308 Ft. És ez kevesebb mint 3 hónapja volt.
Azt hiszem miután júniusban átmegy a járgány műszakin, beszerzek egy átalakítót. Az opec meg bekaphatja.
Már hiányoltam egy oldalt ahol össze van hasonlítva melyik átalakító mit tud.
Íme: http://www.nkbenzinkut.hu/oesszehasonlito-tablazat.html
Címkék:
átalakítás
2010. május 5., szerda
Szűrőcsere #2
Azt hiszem eljött amit sok helyen írnak, hogy ha jót akar az ember, kötelező.
Az első üzemanyagszűrő csere megvolt még mielőtt az első 5 liter E85-öt a tankba töltöttem. A javallat viszont az, hogy párszáz / párezer kilométer után - mikor az etanol jól leoldotta az összes retket az üzemanyagrendszer faláról - újra cseréljünk üzemanyagszűrőt. Gyanúsan nehézkesen teszi meg az első pár 100m-t a járgány reggelente, és mintha kicsit erőtlenebb is lenne. Péntek reggel meglesz a csere.
Az első üzemanyagszűrő csere megvolt még mielőtt az első 5 liter E85-öt a tankba töltöttem. A javallat viszont az, hogy párszáz / párezer kilométer után - mikor az etanol jól leoldotta az összes retket az üzemanyagrendszer faláról - újra cseréljünk üzemanyagszűrőt. Gyanúsan nehézkesen teszi meg az első pár 100m-t a járgány reggelente, és mintha kicsit erőtlenebb is lenne. Péntek reggel meglesz a csere.
Címkék:
e85,
etanol,
üzemanyagszűrő
2010. május 3., hétfő
"Check engine" - hibajelzés a műszerfalon

Megállás, motor check szemmel, szaglással, tapperolással... semmi. WTF?
Rémlett egy fórumról, hogy előfordul az ilyesmi ha E85-tel játszunk átalakítás nélkül.
Beül, indít, megy. No Check Engine lámpa... WTF?!
Aztán megtaláltam ezt a cikket:
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/e85_bioetanol_alapfogalmak-411
Sok hasznos dolog van benne, többek között a következő szövegrészlet is:
"Ha tisztán tankolunk egy modernebb, benzines autóba E85-öt, akkor a fedélzeti számítógépe valószínűleg reklamálni fog és a Check Engine lámpa felgyúlásával jelzi az elszegényedő keveréket."
A "modernebb" autó megszólítással vitatkoznék :) de attól még lehet benne valami.
Lehet sok ez az 50-50 ennek a típusnak?
2010. április 24., szombat
A végtelenbe és tovább
Péntek este... indulás Pécsre, új M6.
Előtte Érd Avia - 50% E85
Indít és pöccre megy, mert miért ne menne? :)
~220 km mezei alagúttal cölöp-völgyhíddal megzakkant GPS-sel. TomTom nem gondolta menő dolognak ha térkép szerint 130-cal zúzunk át a mezőn :)
No de a lényeg:
50-50 ezek szerint nyáron gond nélkül lehetséges.
Mission Complete!
Vajon feszegessem a határokat, vagy legyen elég ennyi?
Erre még alszom párat.
A családban van egy '96-os Passat. Ma vele is élrtük ezt a bűvös határt.
Hozzátenném Baranyában nem egyszerű. Van E85-ös kút... 1.
Igen egy darab az egész megyében... Komlón :) Nájsssz.
Előtte Érd Avia - 50% E85
Indít és pöccre megy, mert miért ne menne? :)
~220 km mezei alagúttal cölöp-völgyhíddal megzakkant GPS-sel. TomTom nem gondolta menő dolognak ha térkép szerint 130-cal zúzunk át a mezőn :)
No de a lényeg:
50-50 ezek szerint nyáron gond nélkül lehetséges.
Mission Complete!
Vajon feszegessem a határokat, vagy legyen elég ennyi?
Erre még alszom párat.
A családban van egy '96-os Passat. Ma vele is élrtük ezt a bűvös határt.
Hozzátenném Baranyában nem egyszerű. Van E85-ös kút... 1.
Igen egy darab az egész megyében... Komlón :) Nájsssz.
2010. április 11., vasárnap
A piszkos anyagiak - mibe fáj az etanol
Nem tudom mennyire kalkuláltatok a kalkulátorral amit pár napja küldtem, én épp most tettem meg.
Még az elején leírtam, hogy nem tervezek átalakítást - öreg autó, macera, pénz, stb. Az viszont hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a fórumhozzászólások és leírások hatására volt egy benzinszűrő csere.
Ez nálam munkadíjjal együtt kb 8000 Ft volt.
Akit tudja hol van a kocsiján ez a bizonyos szűrő, van otthon szerszám, kedv, miegymás nyilván meg tudja spórolni a munkadíj részét, viszont ha úgy jársz mint én hogy a alapból nem látod a motortérben a szűrőt, keresel neten leírást, megörülsz, hogy tudod hol van - tank mellett kocsi alatt -, majd rájössz hogy baszki ehhez akna kell, vagy legalábbis valami értelmes emelő, és ezek után mikor azt gondolod "f@szom elsőre csinálja meg szerelő, majd legközelebb én is tudom" és elviszed szervízbe, ahol a neten talált leírások szöges ellentéteként a szaki fél óra bányászás után a motortér egy rejtett zugából halássza elő a szűrőt ... na akkor jössz rá, hogy baromira nem érte volna meg egy délutánt a kocsi alatt tölteni egy nemlétező - vagyis nem ott létező - dolog keresésével.
Szóval 8000.
Ezt szépen beírkáltam a kis kalkulátorba, meg azt hogy átlagban 8.5-et eszünk 100-on, meg hogy évi kb 17500 km-t megyünk és kijött, hogy a mostani ~40%-os arány mellett kb 2 hónap és pénzemnél vagyok.
Évi 55000 jó magyar forint...
amiért kb semmit nem kellett tennem.
Lesz ez még jobb is :)
Még az elején leírtam, hogy nem tervezek átalakítást - öreg autó, macera, pénz, stb. Az viszont hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a fórumhozzászólások és leírások hatására volt egy benzinszűrő csere.
Ez nálam munkadíjjal együtt kb 8000 Ft volt.
Akit tudja hol van a kocsiján ez a bizonyos szűrő, van otthon szerszám, kedv, miegymás nyilván meg tudja spórolni a munkadíj részét, viszont ha úgy jársz mint én hogy a alapból nem látod a motortérben a szűrőt, keresel neten leírást, megörülsz, hogy tudod hol van - tank mellett kocsi alatt -, majd rájössz hogy baszki ehhez akna kell, vagy legalábbis valami értelmes emelő, és ezek után mikor azt gondolod "f@szom elsőre csinálja meg szerelő, majd legközelebb én is tudom" és elviszed szervízbe, ahol a neten talált leírások szöges ellentéteként a szaki fél óra bányászás után a motortér egy rejtett zugából halássza elő a szűrőt ... na akkor jössz rá, hogy baromira nem érte volna meg egy délutánt a kocsi alatt tölteni egy nemlétező - vagyis nem ott létező - dolog keresésével.
Szóval 8000.
Ezt szépen beírkáltam a kis kalkulátorba, meg azt hogy átlagban 8.5-et eszünk 100-on, meg hogy évi kb 17500 km-t megyünk és kijött, hogy a mostani ~40%-os arány mellett kb 2 hónap és pénzemnél vagyok.
Évi 55000 jó magyar forint...
amiért kb semmit nem kellett tennem.
Lesz ez még jobb is :)
Címkék:
e85,
etanol,
költség,
megtérülés
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)