2010. július 14., szerda

Elfogyott az első tank etanol

Már 1-2 napja felvillant az üzemanyagszint jelző led a műszerfalon, ami nálam azt jelenti, hogy kb 45 liter hiányzik a tankból. Már akkor sejtettem, hogy meglesz az a bizonyos 20% körüli többletfogyasztás amit mindenhol megjósoltak, de valahogy mindig úgy jött ki, hogy "áááá, most nem érek rá tankolni" vagy "Taszi bá' már biztos úgyis zárva van". Ma reggel végre fény derült az igazságra.

Munkába menet beugrottam Taszi bácsi kútjára. Szokásos kellemes hangulat fogadott. Általában az öregúr ragaszkodik hozzá, hogy ő tankolja meg az autót, mivel azonban kint nem volt senki, benéztem az épületbe. Taszi bácsi épp rettentő nyugalomban valami uborkás dolgot reggelizett a pénztárgép mögött, tőle jobbra a felesége egy kávé mellett újságot olvasott.
- Jóónapot, szabad tankolni? :)
- Peeersze, persze tessék csak

E85 leakaszt, első kattanásig tölt. Kicsit meglepett, mikor 55 liternél állt meg a számláló.
Még mák, hogy a Balatoni úton az emelkedőn fölfelé nem állt meg a gép, hiszen a tankom is csak 60 literes :)

Gyors számolás: 13 liter.
Hűbazz, mite, miva'? Hmmm. Végülis... ha azt nézem, hogy 20%-ra számítottam (12 liter) és minden nap elég sokat indítózgattam méricskéltem, állítgattam a 15 másodperces indítózási fázistól kezdve a 250%-os extra dúsításon át a rossebtuggya még mit nem, aminek persze nagy része ultrabrutálisan fölöslegesen sok etanolt juttatott a motorba, meg benne volt egy olyan eszement dugó az egyik hétvégén útban a Velencei tó felé, hogy 1-2 óra után inkább megfordultam...
...na ahhoz képest reális.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése