Nah, ma reggel beálltam a kúthoz, és közöltem a kutassal, hogy lesz 18 liter etanol (kb 7 liter volt még a tankban), a maradék meg benzin.
Emberünk tölti, majd 8 liternél megáll.
Az alábbi párbeszéd zajlik le:
- ... nem 8, 18 lesz.
- 18 ?! - masszív meglepett fejjel
- Igen, annyi :)
És naná, hogy megy.
Viszont újabb érdekes probléma: 4000-res fordulatszám közelében megtorpan a motor. Még nem próbálgattam sokat, majd még írok róla. Egyébként ezt is olvastam már valahol, ismert jelenséggel állunk szemben.
Nem valami szimpatikus a dolog, általános használat közben nem para, de mondjuk egy előzésnél kicsit gáz lehet. 6500-nál szabályoz a gép, szóval azért jó lenne, ha 4000 fölött is muzsikálna.
Átalakítás nélkül nem fogod tudni használni tisztán etanollal, hiszen abból arányaidban több kell hogy azonos teljesítményt érj el mint benzinből. Nagyon valószínű hogy 4000e -s fordulat felett elszegényül a keverék az elektronika pedig jobban nem tud utánamenni vagy ha igen, akkor az injektorok fizikailag nem tudnak többet fecskendezni, ez egy ilyen játék :)
VálaszTörlésÉn 50-50 arányban használom, tiltásig leforog a motor és nem érezni hogy elgyengülne, jelzem teljesen gyári az elektronika.
Azóta kiderült, hogy megoldja a dolgot - lásd következő bejegyzés. Remélem 1-2 hét múlva már nálam is 50-50 lesz :)
VálaszTörlésEsetleg ha úgy érzed továbbra is gyengülne, a benzin nyomás emelésével kicsit lehet javítani a dolgon, ezt régebbi autókon egyszerűbb kivitelezni :)
VálaszTörlésKis tapasztalat még nálam, most hidegebb nyirkosabb időben 50-50 keverékkel reggel kicsit többet kellet köszörülni, de ahogy elkapta már nem volt gond.