2010. november 8., hétfő

Megéri ilyen árak mellett etalollal járni?

A válasz nem teljesen egyértelmű. Épp hétvégén számolgattam, hogy egy Budapest - Pécs - Budapest út autópályán GPS szerint 130-cal haladva benzinnel 11500 Ft, etanollal ugyanez 10800 Ft. Ez elég siralmasan kicsi különbség 400 km-en. Ha most kellene átalakítót vennem, ennek fényében nem vennék, viszont így, hogy van, használom. Nem annyira anyagi megfontolásból csinálom, inkább talán a zöld tudat vezérel... meg persze az, hogy most már egészen biztosan állíthatom, hogy igenis érezhetően erősebb az autó E85-tel, mint benzinnel. Valahol olvastam, hogy az E85 átalakítás a motor tuning egyik legolcsóbb formája :)
Hogy honnan érzem ilyen biztosan? Érdi autópálya emelkedő 5-ösben 100-zal (mert annyi a megengedett) úgy hogy gyorsulni is tudok, eddig nem adatott meg.

Hogy megéri-e?
Pénzügyileg épphogy, feeling-ileg IGEN.

[Frissítés 2010.11.16]

Egy újabb hétvégi autópályázás után sokkal határozottabban azt kell mondjam a válasz IGEN!
M3 - Gödöllő, Mogyoród környéke, aki járt arra biztos emlékszik, itt vannak talán a legnagyobb kanyarok és dombok ezen az autópályán.
Tisztán emlékszem azokra az időkre, mikor ugyanezzel az autóval akármilyen ultra carrera v racing power benzinnel bizony az emelkedőn csak be kellett jönnöm a középső sávba, mert nem volt meg 5-ösben a 130. Csakhát itt meg sokszor 100 körül tötymörögnek azok akik a külsőben 60-at épphogy verdeső kamionokat kerülgetik. Szóval a legjobb ha tud menni az ember a legbelsőben, de ott meg 130 alatt elég pofátlan dolog haladni.
Nem mondom, hogy E85-tel ugyanitt a kocsi brutálisan gyorsul, viszont tény, hogy nagyon határozottan tartja a 130-at, és még marad benne egy kis tartalék is. Persze ha nem lennék lusta visszakapcsolni... :)
Az a rész lett még látványosabb, mikor sima előzésnél a 120-as utazót fölnyomja az ember 140 köré. Pikk-pakk megvan. A pikk-pakk persze nem SI mértékegység, és nem tudom eddig milyen hosszú volt a pikktől a pakkig terjedő időtartam, most mindenesetre kellemesen rövid :)
Azt vettem észre magamon, hogy egyre többször indulok keréknyikkantással a lámpáknál. Ebben nyilván közrejátszik a hülyegyerek-faktor is, viszont nyilván ez a hülyegyerek-faktor valamivel alacsonyabb lenne, ha nem érezném, hogy jól megy a gép.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése