2010. december 12., vasárnap

Varázsszer télire - titkos összetevő a hideg ellen

Már korábban írtam párszor, hogy még van mit csiszolnom az E85-átalakítóm beállításain, hogy télen is zökkenőmentesen induljanak a reggelek. A jelenség igazából elviselhető, kb annyi, hogy a kocsi második indítózásra indul be. Történt azonban múlt héten, hogy valami miatt nem tudtam útba ejteni Taszi bácsi kútját, viszont még volt egy-két köröm a városban, ami azt eredményezte, hogy már igen agresszívan világított a műszerfalon a kis sárga "Kérek benyát" led. Nem mertem megkockáztatni egy 7-esen keresztbeállt kamion mögötti dugót, közben kiürülő tankkal, így beadtam a derekam. Egye fene, tankolok 5 liter 95-öst. Ez meg is történt, viszont induláskor már okozott némi dilemmát, amit végül maga a kocsi oldott meg. Merthogy ha a gép már erősen követeli az utánpótlást, az azt jelenti, hogy már csak kb 0-10 liter üzemanyag van a tankban. Na erre még ha ráküldesz 5 liter benzint, akkor az eredmény mi? Elég nehéz megbecsülni ilyenkor az E85-B95 arányt. A puding próbája az evés. Átkapcsoltam benzin üzemmódra a kütyüt. Indít - ez még sikerült - aztán indul... na az már nem megy. Ugyanúgy mint a kuplungos incidenskor, a motor alapjáraton még elvan, de pörögni, azt nem. Egy picit sem. Jól van mondom, nyilván még nem ért el a motorig az új "keverék". Vissza E85 állásba, 1 km után meg át újra benzin. Neeem, nem. Nem megy az. Maradunk etanolnál. Másnap fölöntöttem az egészet csurig E85-tel, szokásos 10 km melóba, majd vissza... és megy minden ahogy eddig - gondoltam.
És a következő reggelen jött a meglepetés: pöccre indulás!
WTF? Ennyit számítana a múltkori tankolás?
Kis számolgatás. Alap esetben E85 van a tankban, aminek 15%-a benzin, ami 60 literes tank esetén 9 liter. 55 liter etanol esetén ez a szám 8,25 liter. Ehhez még jön az az 5 liter B95 amit tankoltam. Ez így összesen 13,25 liter a 60 literből, ami 22%.
Úgy tűnik egy ilyen, viszonylag kicsi változtatás is igen sokat számít a hideg téli reggeleken.
A pindúr-pandúrok által sokat emlegetett X-vegyszer tehát ezesetben nemes egyszerűséggel a benzin :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése